Pojazdy częściowo zintegrowane to najbardziej typowe kampery. Do kabiny z pojazdu
dostawczego niejako „przyklejona” zostaje zabudowa turystyczna. Część kempingowa jest zazwyczaj wyższa
i szersza w porównaniu z rozmiarami typowego vana, a wyposażenie takiego pojazdu zostało od A do Z
przemyślane z myślą o zastosowaniu turystycznym. A to oznacza, że w takim samochodzie znajdziemy więcej
miejsca, zazwyczaj też lepsze wyposażenie, a co za tym idzie, spędzanie czasu w takim kamperze może być
po prostu przyjemniejsze niż w vanie.
Przy słonecznej pogodzie może to nie mieć decydującego znaczenia, ale gdy pogoda się popsuje i cała
rodzina musi spędzać czas w samochodzie, dobrze by było, gdyby każdy znalazł trochę miejsca dla siebie.
No właśnie – rodzina! Gdy rodzina składa się np. z rodziców i dwójki bądź większej liczby dzieci w wieku
szkolnym, van może okazać się już za ciasny, podczas gdy kamper pół-zintegrowany będzie w sam raz. Taki
pojazd sprawdzi się zarówno podczas długiego postoju na jednym kempingu, jak i w sytuacji, gdy co kilka
dni chcemy zmieniać miejsce pobytu. Nie będzie, co prawda, tak zwrotny i tak ekonomiczny jak van, ale cóż
– za cenę większej wygody na postoju, trzeba się pogodzić z odrobinę mniejszą poręcznością w podróży.